27 maj 2011

Händelserik dag med både glädje och sorg





Började morgonen med att städa dom avdelningar som jag inte orkade ta igår kväll sen så kom Tildes klasskompis Teddie och ville bli målad till Freddy Krueger....
Smorde på en typ "ansiktsmask" och började sen dra sönder små hål och fyllde dessa med färg, blev tokläckert men önskade dock att vi hade haft mer tid, då hade jag gjort lite annorlunda men men han blev nöjd och det var ju huvudsaken.
På bilden syns det bara som att jag duttat på färg men det såg bättre ut än sådär...



Sen var det Tildes tur att få min hjälp.
Hon ville mest bara se ut som på 80-talet och det fixade hon bra tycker jag.
Behövde bara hjälpa henne att krusa håret.
När dom var klara och skickade till skolan så gick jag och Malou igenom hennes packning innan hon åkte till Östersund på klassresa :)
Själv drog jag till Kajsa och fick håret klippt och färgat, känner mig som en ny människa!!

När håret var snyggt så var det bara att skynda sig hem och fixa resten och sedan bege sig till Dorotea för att ta farväl av farmor.
Kändes dock inte som att jag bara tog farväl av farmor utan dessutom som att jag avslutade nått som varit en del i mitt liv...
Den siste av generationen mormor, morfar, farmor & farfar är nu alla borta, den sista "verkliga" länken till min far känns borta, Högland osv.
Efter begravningen var det fika på församlingshemmet och det var trevligt.
Kul att träffa släkt som man aldrig träffar annars samt att ha tid för mina fina syskonbarn...




































Satt och tittade på mina fastrar och farbröder idag och även om dom alla har nått drag som gör att man ser att dom är syskon så ser jag mest pappadrag i Maj och Ture...

Då Ludvig & Lukas började tröttna och det närmade sig middagstid så åkte vi hem till mamma och åt middag, firade min födelsedag, morsdag och bara umgicks.















Inga kommentarer: