13 mars 2011

Dainanappet

Min plan var att vinna 15000:- på startkortet och 5000:- på fisketävlingen men det blev inte riktigt så MEN det var nära!!!

En helt fantastisk underbar dag hade jag iaf med det finaste sällskapet!!!

Började morgonen med en kopp kaffe i Heligfjäll tillsammans med Daniels mor sedan körde jag och Sarah till Golisen och mötte upp Carina som kommit lite på villovägar, som givetvis var helt och hållet Daniels fel!!

Färden till Dainan gick alldeles utmärkt, kanske lite väl tidiga, vi fick vänta en timme innan fisketävlingen började även det var Daniels fel...

Carina var rastlös i vanlig ordning och gjorde upp eld, skottade sittplatser osv.
Carina slet upp kameran då Uffe
böjde sig fram












                                                                                      alla utom Daniel då.
Fisketävlingen började och vi blev less efter en kvart...

Kvinnan bredvid oss drog upp en abborre det första hon gjorde då hon släppte ner kroken, hon hade likadant blänke som jag.
Lillgrabben på andra sidan om oss drog upp en abborre efter det och där satt vi, mittemellan de som skulle bli 1:a pristagare i vuxenklass och 1:a pristagare i barnklass SAMT  2:a pristagaren i barnklass!!
Det var väl inte allt för hysteriskt roligt...
Men vi gav inte upp utan fiskade i hela fisketävlingen,

deltog under prisutdelningen,
klappade händer då andra vann,

satt och eldade och fikade då det snöade som värst,

Sarah hamnade i en jobbig situation då hon skulle pinka,
jag kläckte min sko i elden och förstod ingenting utan förvånades bara över hur plötsligt den ena skon kändes mindre än den andra,

jag fick ge igen för WWW,
Sarah var snygg och Daniel såg full ut,
såg på då tältet plockades ner och fraktades bort och till slut var vi ensamma på sjön DÅ begav vi oss hem!!!

Hemresan var mindre trevlig :(
Det som på ditvägen var en fin led hade förvandlas till ett enda stort gupp eller rättare sagt miljarders med gupp efter varann.
Men vi tog oss till stugan och innan Carina fortsatte sin färd till Vilhelmina med skoter och jag med bil så avslöjade hon att NU var det dags för Motörhead vinet!!!
Jag blev så lycklig SOM JAG HAR VÄNTAT PÅ DENNA KVÄLL!!!

Bilfärden hem gick fort, vi köpte pizza, drack en öl för att sedan plocka fram vinet och tillsammans läste vi den tillhörande lappen som Elin gett Carina i julklapp.
"...drick denna med en underbar kvinna medan ni spyr åt alla idioter till karlar"
Det blev nästan lite högtidligt...

Vi drack det otroligt lättdruckna vinet och fortsatte sen med ett annat vin som kanske inte var fullt lika lättdrucket men då var vi redan igång och inget kunde stoppa oss!!
Å där satt vis i våra underställ såg allmänt snygga ut, förutom mitt hår som förvandlats till ett skatbo under dagen, luktade skogsrök, surrade om ALLT och drack oss i fylla!!!
Det finns inget annat att säga faktiskt det är bara att erkänna, för jag känner det idag att det var just så det var!!

2 kommentarer:

Cupcake sa...

Ja ännu en "vi fick e bäst" dag! Och som sagt,jag tror minsann vi blev i fylla senare på kvällen.DET hade vi inte planerat!

Annelie sa...

Ja vilka underbara dagar vi har tillsammans :)
Men den där fyllan var lite oväntad... Haha