24 oktober 2010

Söndagsbestyr

Har haft en helt fantastisk söndag och ångesten inför morgondagen börjar komma smygandes...
Började morgonen med att få kaffe på säng av Malou, Tilde & Mira - underbart,
Behövde alltså inte kliva upp förän nån timme senare, jag älskar verkligen att ligga i sängen och fundera och bara vara.
Sen kom Carina förbi med första säsongen av True Blood så nu har jag äntligen nått nytt att ligga å titta på.
Kort efter att hon dragit kom Anna & Olivia och hälsade på.

Sen var det dags för lite middagshandling och klura på om jag skulle göra någon nytta överhuvudtaget i helgen eller om jag ska göra som vanligt å stressgöra allt under veckan.
Jag hade nog inte gjort nånting alls om det inte var för flickorna.
Vid middagen bad dom nämligen om arbetsuppgifter så att dom får mobilerna laddade
(så gör vi i den här familjen)
å då kom jag på den förskräckliga tvättstugan och såg min chans att få hjälp med den :)
Så när vi ätit gick vi ner alla tre och tog hand om tvätten.
Efter en stund suckar Tilde och säger:

         -Jag ska aldrig skaffa barn
Jag:  -Men vad säger du? Det är det absolut bästa som hänt mig, klart du ska ha barn...
Tilde: -Då får min man ta hand om tvätten!!!

Nu är vi dock nöjda alla 3 över att ha arbetat en stund.
Flickorna har fått sina mobiler laddade och jag har fått bort en massa tvätt :)

Inga kommentarer: