20 juni 2010

Dagen igår

Åkte förbi Dorotea för ett tag sedan och såg skärmväggar vid Järnaffärn och jag blev tokglad och beslutade mig för att åka dit och kolla. Sagt å gjort jag och lillebror drog till Dorotea igår och det var precis sånna väggar som jag hade tänkt mig men jag ska ju ha två andra modeller också så jag gick in och frågade... Först å främst är det väl brukligt av försäljaren att hälsa då den får kunder... Trevligt bemötande är alltid ett plus tycker jag. Samt att efter att jag ställt min fråga så får jag till svar: "Näe" What?!! Inget, näe men jag kan kolla ifall vi kan ta hem eller näe tyvärr dom är slut, vi får inte tag på osv. Nope, bara ett kort NÄE och inget mer... Grym service Gaaaaaaaaaah När vi ändå befann oss i Dorotea var vi ju tvungen att gå in och kolla in Gallerian... Där var endast en butik öppen, fast det skulle nog ha varit två butiker öppna eftersom på en butiksdörr fann vi denna lapp... Jag är inte bra på att stava meeen.... Å åka till läkaren på en LÖRDAG??!! Måste nog ha åkt dit dagen innan och blivit kvar.... På hemvägen sammanstrålade vi med resten av familjen hemma hos morbror Sune som fyllde 50år igår. Passade på att gå upp på övervåningen som ger mig grym nostalgi, har beslutat mig för att flytta hem till Sune och han har gått med på det :)
Sen var det tänkt att vi skulle grilla korv och mysa hemma hos Sandra i Latikberg men vädret tillät inte det så det fick bli att steka korven inomhus (inte fullt lika mysigt) och så spelade vi lite kort.
Har fått mycket tid med mina småsyskon i helgen och det tycker jag har varit otroligt roligt...

3 kommentarer:

Marie sa...

Jag var alltid så rädd för att gå upp på övervåningen där. Jag har minnen av en skrivmaskin som vi alltid gick upp till och tyckte var så kul och någonstans fanns en affisch på en väldigt otäck apa...?

Cake sa...

Så han/hon hade alltså inte kunnat bli akutsjuk på en Lördag eller va menar du=)?

Annelie sa...

jo iofs... det har du ju rätt i... tänkte inte så :/
Jag tänkte att...
ÄSCH!! Jag har ALDRIG påstått att jag är smart!! :D