03 januari 2010

Fixar dag

Igår gjorde jag lite smågrejer hemma som jag är så grymt nöjd över idag att dom blev gjorda igår... hmm? Hur blev den formuleringen?? Joo men lite så är det :) Jag är glad att jag ääääntligen gjorde lite småfix hemma som legat och väntat på att bli gjorda!!Jag veeeet att dessa utförda saker inte kräver speciellt höga studieskulder för att klara av MEN DOCK ÄNDÅ måste man få tummen ur ***** och göra det!! Tokmysigt örngott blev det av smurftyget. Jag sov extremt gott inatt och det beror nog endast på att detta örngott för tillfället pryder min huvudkudde :) Hålen på väggen ovanför telefonen har jag stört mig på sen jag flyttade hit men nu är dom borta... Att det är lite blankt och bubbligt är skitsamma, jaa vafaan det är ju strukturtapet!! Lite ny färg på detta och det är INGEN som kommer lägga märke till det :) SÅDESÅ
Behöver jag säga nått?
Tokdåligt av mig att låta det se ut såhär :/
Ratlådan i köket mådde inte så bra av alltför mycket rat :/
För om det är det så rasar hela lådan och allt hamnar i skåpet under...
Å där har mitt rat legat dom senaste månaderna meeeen inte nu längre :)
Eeeehhh ja än en gång värdelöst av mig...
En lucka ska gärna hänga i båda gångjärnen...
Det inte bara ser bättre ut då utan det går betydligt lättare att stänga skåpet också..
KAN tänka mig att det är bättre om det nedre gångjärnet lossnar än att det övre gör det och vad jag grundar det på kan jag inte riktigt förklara...
Att jag dessutom tog kort på allt jag gjorde visar bara hur extreeeeemt tråkigt jag hade.
Men idag (som sagt) är jag glad för det!!
Tror att jag skulle må bra av lite fler tråkiga dagar...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men jisses vad fixig du har varit. Kanske du kan komma hit och fixa allt som hänger löst :)

Linda N sa...

Det var jag som sa ovanstående ;) jäkla dator som alltid ska ta saken i egna händer

Annelie sa...

Äsch då så fixig har jag väl inte varit :)
Men det är ju just det att det är dom där små grejerna som aldrig fixas, dom som tar relativt snabbt och smärtfritt att laga dom får vänta längst...