11 december 2009

Syskonkärlek...

Skickade precis iväg Malou med bussen till Lycksele.
Hon ska umgås med Magnus och Johanna i helgen :)
När jag och Tilde vinkat hejdå och satt oss i bussen så säger Tilde:
"-Mamma jag är pirrig i magen"
Jag: "-Varför då?"
Tilde: "-Jo tänk om det händer nått med bussen"
Jag: "-Nejdå inte kommer det hända nått, det är ju Lunkan som kör"
Tilde "-Men tänk om.."
Jag "-Men Tilde du åkte ju till Stockholm i buss i somras, det gick ju bra å det är ju mycket längre än till Lycksele"
(konstig jämförelse jag vet men jag ville bara få henne på andra tankar)
Tilde: "-Jo men då var vi ju två, jag var orolig då med men då var ju iaf Malou med."
Jag: "-Det kommer gå bra Tilde, Malou ringer när hon är framme. Ni har ju bråkat sen ni kom hem från skolan idag det blir väl skönt att vara ifrån varandra en stund å så får ju du och jag rå om varandra hela helgen det blir väl kul?"
Tilde: "Jo men du är ju inte Malou"
Ja vad säger man? Tilde älskar verkligen sin storasyster...
Sen går det en liten stund och så ringer Malou och jag berättar för henne att Tilde var lite pirrig i magen och då säger hon:
Malou: "-Är hon ledsen?"
Jag: "-Nej hon är inte ledsen, hon är bara lite orolig"
Malou: "-Hälsa Tilde att jag älskar henne och när jag kommer hem ska vi leka som aldrig förr!!"
Visst är dom underbara??!!

3 kommentarer:

Fia sa...

Jadu.. Helt underbara!

EZ sa...

Kan bara instämma! Alltid ett glatt - Hej! på skolan så fort man träffar dem. Sådan mor sådana döttrar?! ;)

Annelie sa...

Haha det är bra att dom sköter sig och är artiga :D
Men jag hoppas verkligen INTE att dom blir som jag för då har jag ju ett HELVETE att se fram emot :/