14 april 2009

Min påsk

Äntligen har jag tagit mig i kragen och fått igång ungarnas dator!! Min tänker jag vänta med tills data/gäst/Sandra&Lukas/kakans rum är klart :) Det behövdes minst sagt spacklas en hel del i det rummet och nu ska ju det slipas bort!! Har gått halvtrögt med renoveringen under påsken eftersom det finns så mycket annat som lockar :) På Fredag: då jag skulle ta tag i spacklingen följde jag med Fia & Sarah ut och åt lunch istället och det var så otroligt underhållande/pinsamt och typiskt Sarah så det hade jag INTE velat missat :) Sen när jag kom hem så blev jag bjuden på mat hos grannen så då la jag helt ner spacklingen. På Lördag: spacklade jag hela rummet, vissa missöden blev då så jag blev tvungen att börja om från början på två ställen men men man lär sig ju nått nytt iaf :) Söndag: var det Jeppmasjönappet! Måndag: var vi och hälsade på Fia. Jag, Malou, Tilde, Ewa och Ilma, det var jättetrevligt :) Riktigt roligt att få kolla in hennes hem nu också eftersom jag aldrig varit där (jo jag skäms) Jag hade fått en helt annan bild av hennes hem... jag hade nästan väntat mig ett ruckel och det är helt och hållet Fias fel varför jag har fått en sån bild. Jag tyckte iaf att det var mysigt och hemtrevligt, jag stortrivdes :) På kvällen kom Erik, Sandra och Lukas och hälsade på... Lukas var på uruselt humör... han tycker nog inte om mig längre :( Tisdag: Än så länge har jag faktiskt gjort lite nytta. Började med att klockan 04.30 gå ner i källaren och lägga blöta handdukar på det tapetserade garderobsdörren. Gick sedan på jobbet och städade. När jag kom hem så skrapade jag bort tapeten, for till lägenheten och avfrostade frysen (jag vet... värdelöst av mig å haft den på tills nu) Sen så målade jag garderobsdörren och slippade två väggar men nu var jag tvungen att få mig en liten paus känns som att jag har slipdamm överallt!!

Inga kommentarer: