24 mars 2009

"Hjärnskakning" i ryggen??!!

Då har man städat Skogsbacken och är hemma igen... Roligt att få skicka iväg en unge till skolan iaf eftersom jag alltid missar då dom går på skolan på morgonen. Kände mig riktigt "mammig" då jag fick packa frukten och önska henne en bra dag på skolan :) Visserligen säger jag det varje dag i telefon åt dom men det är ju inte riktigt samma sak SAMT att jag har koll på hur hon är klädd idag!! Annars är det otroligt spännande att få se när man kommer hem hur flickorna sett ut på skolan under dagen... Tilde är relativt pigg och ligger mest och känner efter vars mer hon har ont!! Hon har hittat ett blåmärke på halsen som inte var där igår... Men nån skidåkerska är hon nog inte iaf, dom skulle åka skidor på skolan idag och det hade inte alls gått eftersom hon tycker det gör ont i ryggen då hon öppnar kylskåpsdörren!! Imorse då jag städade gick jag runt och funderade över gårdagen och allt började hamna på rätt plats i mitt huvudet igen... SKÖNT!! Igår var det kaos!!! Jag kom inte ens på vad ridledaren hette men då jag kom på det imorse blev det lite pinsamt eftersom hon har samma efternamn som mina barn!!! Å så kom jag på vad läkaren hade sagt... Hon har fått som en "hjärnskakning" i ryggen!! HJÄRNSKAKNING I RYGGEN??!!! Finns det inget annat namn för det???!! Eller ville han förklara så att jag förstod vad han pratade om? "Pirret i benen efter smällen tyder på "hjärnskakning" i ryggen" Han berättade att han varit med om dom som fått en sån kraftig "hjärnskakning" i ryggen att dom inte kunnat röra benen men att det sen släpper... Det låter fånigt. MEN förmodligen var han en bra läkare som ville förklara så jag förstod...

Inga kommentarer: