02 december 2008

Kom billigt undan!!

Igår var det då stallet för Tilde och till min stora fasa var det Pokémon som Tilde skulle ha!! Vi kommer verkligen inte överens den hästen och jag. Det är tyvärr inte många ridskolehästar som jag kommer överens med... typ bara dom som ignorerar det faktum att jag är oduglig och halvrädd dom. Och det ignorerar INTE Pokémon... så jag haffade en ung ridskolelev och undrade om hon hade lust att tjäna sig en tjuga.. Hon sa att hon jättegärna ville leda runt Tilde på Pokémon och inte alls behövde få betalt!! Nice tyckte jag och fick se hur en ridlektion verkligen ska gå till. Pokémon var skötte sig exemplarisk och Tilde var superduktig!!! Det var som en helt annan unge, så vad har jag lärt mig av detta? Jooo hästarna känner av sig att jag är halvrädd och testar mig och det känner Tilde av och sitter på helspänn. Jag bör hålla mig så långt bort ifrån en häst jag bara kan och låta någon som kan det där sköta det hela!! Tjejen som hjälpte mig fick sin tjuga trots att hon protesterade och jag hoppas att hon sprider ryktet om den betalande mamman så alla barn kommer att slåss om att leda min Tilde!!
(Hmmm Jag borde kanske ha betalat mer??)Okey ser väl inte så farlig ut men tjurig som attan!!

Inga kommentarer: