09 december 2008

Kalasfin

Eftersom jag städar på morgonen måste ju flickorna klara sig själv. Kl.07.50 brukar jag ringa och väcka dom och efter det kan jag få en hel del roliga samtal av dom... I morse då jag ringde och väckte dom sa jag till Tilde att hon skulle försöka att inte smutsa ner sig så mycket idag pga att hon ska ju på kalas direkt då hon slutar och inte hinner byta om.. Jag hörde en stor suck från henne och så säger hon: - Men åhhh vad ska jag då ta på mig? - Jaa jag vet inte Tilde, ta nått du trivs i men det är kallt ute så du måste ju ändå ta på dig nått som du kan vara ute och leka i. - Hmmm jag tar på mig jeans, säger hon - Ja gör det du men det tycker du ju inte om? Säger jag - Näääe men äsch jag tar det ändå! Slut på samtalet och jag fortsätter att städa och så går det några minuter och så ringer hon igen.. - du mamma jag tänkte... jag är ju lika fin i mjukisbyxor!! - Ta mjukisbyxor du... det blir jättebra! Tänk om man själv kunde känna likadant när man ska ut... "äsch jag är ju lika fin i mjukisbyxor"... å så drar man iväg på hotellet!! Hehe :D

Inga kommentarer: