23 oktober 2008

Punglös

Jag fick hjälp med datorn igår kväll, eftersom jag inte får till msn på den har säkert varit utan msn en månad nu... Men det var inte det jag skulle berätta om nu utan istället om en incident som inträffade då min vän "datareparatören" och jag sitter vid datorn och föröker klura ut vad det kunde vara för fel. Han klurade jag var mest ett moraliskt stöd... I alla fall så har Tilde en killkompis hos sig som ställer sig bredvid oss säger: -Annelie du är så himla kort (eller nått i den stilen) Jag: - Joo Han: - Har du sprängt pungen eller? Jag: - Va??!! Han: - Ja har du sprängt pungen? Jag: - För att jag är så kort?? Han: - Ja Jag: - Men snälla du... jag är ju tjej... Jag har ju ingen pung!! Han: - Men vad har du då?? Eftersom jag inte hade tillgång till datorn (för den hade "reparatören" vid det här laget pajjat totalt) så kunde jag ju inte leta åt någon lämplig bild och visa honom... men det gör inget då man har en dotter som Tilde!! Hon hade letat åt en bok och visade honom hur tjejer ser ut och sedan hann hon även med att förklara för honom hur det går till när mammor och pappor gör barn... Behöver jag säga att han lånade med sig boken hem?? =D ..."Reparatören" fick inte till msn men däremot tog han med sig min andra knasiga dator hem för att försöka få till den... undra just varför? Kanske för att få jobba ostört? =D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju sjuuuuukt kul, men alltså, jag fattar fan inte?! Vem har sagt åt pojkstackaren att man är kort om man sprängt pungen & framförallt, vem har sagt att man kan spränga pungen?!?!?

Haha, jag döööör. Jag vill veta vem föräldrarna är.

Anonym sa...

haha jaaa det VAR sjukt roligt!!
Jag kan meddela att mamman förstod inte heller vad han fått det ifrån..