11 maj 2008

Varför tack?

Idag har jag tvättat heeela dagen och flickorna har jag inte sett mycket av, det där med cyklandet gör att de har ett helt nytt liv verkar det som... Men när de väl kom hem lagomt till middagen insåg jag att en dusch var nödvändig trots att de duschade igår... Vad är det som gör att man blir så fruktansvärt skitig bara för att snön tinat bort? Måste man rulla sig i gräset då? Tydligen... jag säger inget utan gnuggar med galltvålen och säger högt för mig själv "gräsfläckar på knäna är ett tecken på att de är ute och leker och har roligt" och det är ju huvudsaken. Har jag gnällt hela vintern på att de bara suttit framför datorn eller bara sett på tv så kan jag ju för faan inte börja gnälla när dom väl är ute och leker!! Näe skitiga barn är bra dom leker och har roligt... eller så är de bara extremt klumpiga och ramlar ofta... jag hoppas på det första!! Balsamet var slut så ett besök på affären var ett måste även om det kändes otroligt jobbigt. När jag betalat och bett kassörskan slänga kvittot så säger hon som kassörskor oftast gör: "tack" Varför då? Jag: "- Du kan slänga kvittot" Kassörskan: "- Tack" Varför säger hon "tack"??!!! Vad är det att säga tack till?? Varför inte bara "Okey"?? Otroligt irriterande... När jag väl börjat störa mig på saker så kan jag inte riktigt släppa det... det är ungefär som: "-slå din kod" JAG VET VÄL FÖR FAAN ATT JAG SKA SLÅ MIN KOD!!! Jag brukar stå redo efter att kortet blivit draget och nästan slänga mig över den där kodapparaten för att riktigt visa att jag VET att jag ska slå min kod men icket, det funkar inte det måste liks förbannat sägas: slå din kod... Gaaaaaaaaahhh

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligast av allt är ju när en speciell snubbe säger; "slååååå diiiin koood..." Alltid samma tonfall & alltid samma mening.

Anonym sa...

jo det var väl precis det jag syftade på... det mest irriterande är att han säger det strax innan det går att slå koden så man hinner inte börja trycka INNAN han sagt det... Jag har försökt, tro mig ungefär varje gång jag handlar... någon gång SKA jag lyckas...

Anonym sa...

Jag håller med dig, fan vad drygt det är med folk som ger instruktioner till en och DESSUTOM säger det vidriga ordet tack... Nä tvi vale