12 mars 2008

Toknöjd

Vi kommunanställda har fått 1000:- av kommunen att få inhandla arbetskläder för i år igen...
Sportringen har utvalda saker som vi får titta på och beställa ifrån.
Jag såg ju min chans att få köpa mina favvo joggingskor eftersom dom finns på sportringen MEN riktigt så enkelt var det inte...
Man var tvungen att handla ur det utvalda sortimentet och där fanns inte "mina" skor.
Saken är den att dom skorna är så ofantligt grymma för mig som saknar hålfot men för att få köpa dom för "bidragspengen" var jag tvungen att ha ett intyg att jag behöver sånna skor... usch så omständigt så det struntade jag i och beslöt mig för att beställa mjukisbyxor för hela slanten!!
Går smått besviken på sportringen för att kolla in vilka byxor som fanns i sortimentet och döm om min förvåning när jag ser märket Saucony gömda i ett hörn bara där för mig!!!
Tydligen har smarte Sven lagt till några skor och det är bara jag glad för... istället för att måsta betala 1300:- fick jag nu bara lägga till 300:- och skorna var MINA!!!

Inga kommentarer: