18 februari 2008

Nya skor

Måndagen började med att Tilde beklagade sig över att hon inte kunde sova pga att Spiken slickade henne bakom örat...
Jäkla katt på att vara alldeles för närgången, mer översocial katt får man leta efter men inte fan behöver han börja väcka ungarna!! Det räcker att han "snuttar" på deras gosedjur så att de är alldeles blöta ska han börja ge sig på barnen nu också? usch äckliga katt!

Sen när jag stod i duschen och försökte vakna till kom jag på att jag glömt att ringa till flickornas fritids och lämnat nått schema för veckan, typiskt!!
Så det blev prioritet nummer 1 efter duschningen.

När jag kom till jobbet kom chefen och bjöd med mig på nån slags läromedelsutställning på torsdag, KUL!! Men nu blev jag tvungen att ringa fritids igen och ändra torsdagens tid, fan vad less dom ska vara på mig...

Dagen gick förvånandsvärt snabbt för att vara måndag och när min arbetsdag var slut blev det dags för Tilde och jag att leta skor!!!
Nog är det väl jävligt typiskt att både hennes och mina skor går sönder samma månad... visserligen har jag haft mina joggingskor i tre år nu sååå det var väl ganska väntat, den senaste månaden har jag faktiskt sett att tårna varit på väg ut... Men Tildes!! Hon har ju inte haft sina allt för länge... surt...
Började med att besöka Sportringen...
Inser att ganska omedelbart att jag inte kan köpa ett par nya av det märke som jag haft eftersom de kostade 1100:- minns tillbaka att för tre år sedan då jag köpte dom var det rea och jag hade dessutom fått pengar i födelsedagspresent Gaaaaah!!!
Prövade dom joggingskor som dom hade på rea men hittade inga som kändes okey...
vi gick besvikna ut därifrån.
Kanske Tilde skulle ha bättre lycka, Tallen nästa!!

Och där hittade hon ett par för 300:- som hon gillade och jag hittade också ett par adidas för halva priset så det gick bara på 400:- nu!!! Kanske inget att ha till sommaren men då har jag förhoppningsvis lyckats spara ihop till dom joggingskor som jag vill ha (det är iaf vad jag intalade mig).

Lustigt att jag deppat hela dagen för dom 500:- som jag brände på krogen i fredags och så kan jag i nästa stund vara överlycklig att jag bränt 700:- på skor som vi bara kommer att kunna använda ett par månader i bästa fall... sjukt!!





Inga kommentarer: