23 februari 2008

Lördag

Idag har vi varit på badhuset... nackdelen med att flickorna blivit större är att de inte längre vill bada i den varma bassängen!! Jag fryser så förbannat i den kalla som egentligen är bra mycket varmare än vattnet i våra sjöar om sommaren men dock ändå alldeles för kall. Ingela var där med sina flickor så vi lyckades lura ner henne i den kalla också eftersom hennes äldsta tyckte nog att det var mer intressant att bada i den kalla med mina flickor än att bada med mamma och lillasyster i den kalla! Efter badet for vi och hälsade på min arbetskollega och bad hennes man att fixa Tildes skidor och det gjorde han, toppenbra nu har hon fungerande skidor igen och jag kom billigt undan som jag sagt tidigare han nöjer sig med en kram. Hennes barnbarn var också där så nu fick man ju träffa det lilla charmtrollet som hon pratar så mycket om... Hon var helt underbart söt och otroligt lik sin pappa med smilgropar, väldigt vackra blå ögon och markerande ögonbryn. Sen åkte vi hem och började med maten eller rättare sagt barnen började med maten. Malou bestämde igår att de skulle laga mat idag och det blev fantastiskt gott!!! Lax med en röra ovanpå bestående av creme fraiche med vitlöksmak, västerbottensost och smulad fetaost och till det serverades pressad potatis och en god sallad, MUMS!!! Nu väntar vi bara på att klockan ska bli 20.00 så vi får se melodifestivalen och dippa morötter... om vi inte fortfarande är alldeles för mätta för det.

Inga kommentarer: