17 februari 2008

Fikat & Lunchat

Jag sov i 13½ timme inatt och förväntade mig ett utvilat ansikte i badrumsspegeln i morse men icket...
Jag vet att jag förmodligen sover alldeles för mycket och det är därför som jag alltid är trött MEN ÄNDÅ!!

Johanna ville iaf vi skulle ta en fika på Stenmans idag och det tyckte jag lät som en strååålande idé.. Tyvärr är det ju så att det inte alltid är så smart att fika med sin gravida väninna när man ska försöka dra ner lite på go´saker och vara lite sund eftersom det hela slutade med en stripsmeny också på Frasses innan vi skiljdes åt... suck...

Vi var väldigt duktiga på att analysera sönder saker idag och våra blonda huvuden riktigt kokade... jag är helt slut på...
Samtalsämnena idag var:

WCT-overaller:
Vad var det som hände?
Hur kunde hela familjer få för sig att gå omkring i likadana pastellfärgade overaller?

Omoraliska handlingar: Har skönhet betydelse ändå? Accepteras snyggas felsteg på helt annat sätt än om det vore en mindre attraktiv som gjorde samma fel... eller om det vore en man som felat skulle vi accepterat det? föga troligt kom vi fram till...


Bilar: Hur kunde jag missa att jag inte har någon drakkrok på bilen?, finns det nån bil som är snygg i färgen vit?

Arbetsförmedlingen: Allmänt snack om nitisk personal och orimliga krav...

Ammarnäs Vilt: Jaa vilken grej...

Bebis: Johanna är så vacker med sin gravida mage i för små t-shirts och låga jeans, Gaaaaah vad snygg hon är!!! Och det går inte att låta bli att prata bebisar... jag fullkomligt läääängtar tills jag ska få mysa och lukta på deras nya familjemedlem...


Sen surrade vi givetvis om bra mycket mer meeen det håller jag för mig själv!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ho! Jäkligt lyckat kort med wct-dressarna har du funnit - det känns så bekant att det omöjligt kan vara typ 20 år sedan vi bar dessa?!

Ser ju tydligt vem jag ska hänga med när jag känner mig tjock & ful, tackar ödmjukast för komplimangen! ;-)

Förövrigt tycker jag du sammanfattade dagen bra, sjukt bra minne verkar du ha. Nu vill jag läsa mer!